МҰНАЙ ТАСЫМАЛДАУ

ҚМГ көмірсутектерді экспорттық нарықтарға жеткізу бойынша мұнай тасымалдау инфрақұрылымының құрылысын аяқтады. Орта мерзімді перспективада мыналар басым болады:

  • ҚМГ мұнай тасымалдау жүйелері бойынша мұнай тасымалдау маршруттарының тартымдылығы мен бәсекеге қабілеттілігін арттыру арқылы құрылған қуаттардың жүктемесін арттыру;
  • операциялық шығындарды бақылау.
Мұнайды ҚМГ-ге тасымалдау екі түрде - магистральдық құбырлармен және теңіз флотымен ұсынылған.
Көрсеткіші Магистральдық құбырлармен тасымалдау Теңіз флотымен тасымалдау
Басқарушы компания "ҚазТрансОйл" (ҚТО) Қазақстан-Қытай құбыры (ҚҚҚ) МұнайТас (МТ) Каспий Құбыр Консорциумы (КҚК) Қазақтеңізкөлікфлоты (ҚТКФ)
ҚМГ үлесі ҚМГ: 90%10% акциялар Халықтық IPO бағдарламасы аясында сатып алған миноритарлық акционерлерге тиесілі. ҚТО: 50% ҚТО: 51% ҚМГ: 20,75% ҚМГ: 100%
Негізгі бағыттары Еуропа мен Қытайға Экспорт, ішкі нарық Қытайға Экспорт, ішкі нарық Қытайға Экспорт, ішкі нарық Еуропаға экспорттау Еуропаға экспорттау
Негізгі бағыттар Қазақстан мұнай өңдеу зауыттары;
Өзен-Атырау-Самара;
Ақтау порты;
мұнайды КҚК және Атасу - Алашанькоу жүйелеріне ауыстырып тиеу
Атасу — Алашанькоу; Кеңқияқ-Құмкөл Кеңқияқ-Атырау Теңіз — Новороссийск Қара теңіз;
Жерорта теңізі;
Каспий теңізі
Жалпы ұзындығы, км 5 372 1 759 449 1 510 н/п
Қуаттылығы, жылына млн тонна 17,5Атырау - Самара учаскесінің қуаты.
5,2Ақтау портының қуаты (ҚТО айлақтары, құю).
20 6 67 н/п

ҚҰБЫР ИНФРАҚҰРЫЛЫМЫ

Қазақстанның құбыр инфрақұрылымы магистральдық мұнай құбыры жөніндегі ұлттық оператор – "ҚазТрансОйл" АҚ-қа, оның екі бірлескен кәсіпорнына ("Қазақстан-Қытай құбыры" ЖШС мен "МұнайТас" СБТК ЖШС), сондай-ақ Каспий құбыр консорциумына тиесілі. Қазақстанның қолданыстағы құбыр инфрақұрылымы перспективалы жобалардан мұнай тасымалдау көлемін ұлғайту үшін жеткілікті әлеуетке ие.

"ҚазТрансОйл" АҚ (ҚТО) — Қазақстан Республикасының магистральдық мұнай құбыры жөніндегі ұлттық оператор. Компания жалпы ұзындығы 5 372 км магистральдық мұнай құбырларының тармақталған желісіне ие, оған Қазақстанның барлық дерлік мұнай кен орындары қосылған. Компания мұнайды Қазақстанның төрт ірі мұнай өңдеу зауытына тасымалдауды қамтамасыз етеді, сондай-ақ мұнайды Атырау-Самара мұнай құбыры арқылы экспортқа тасымалдайды, мұнайды КҚК мен Атасу-Алашанькоу экспорттық мұнай құбырларына ауыстырып тиеуді, мұнайды Ақтау портындағы танкерлерге және теміржол көлігіне тиеуді жүзеге асырады. Мұнайды магистральдық мұнай құбырлары арқылы тасымалдау 36 мұнай айдау станциясымен, 67 мұнай қыздыру пешімен, жалпы көлемі 1,4 млн м3 мұнай сақтауға арналған резервуарлық паркпен қамтамасыз етіледі. Сондай-ақ ҚТО "Қазақстан-Қытай құбыры" ЖШС, "МұнайТас" СБТК ЖШС, "Қарашығанақ Петролиум Оперейтинг Б.В.", "Каспий құбыр консорциумы-Қ" АҚ, "Торғай Петролеум" АҚ және "Магистральдық су құбыры" ЖШС магистральдық мұнай құбырларын пайдалану және оларға техникалық қызметтер көрсетеді.

"Қазақстан-Қытай құбыры" ЖШС (ҚҚҚ) Атасу-Алашанькоу (ұзындығы 965 км) және Кеңқияқ-Құмкөл (ұзындығы 794 км) мұнай құбырларының иесі болып табылады. ҚҚҚ қазақстандық және транзиттік ресейлік мұнайды Қытай Халық Республикасына (ҚХР), сондай-ақ Қазақстанның ішкі нарығына тасымалдауды жүзеге асырады.

«МұнайТас» СБТК ЖШС (МТ) ұзындығы 449 км Кеңқияқ-Атырау магистральдық мұнай құбырының иесі болып табылады. 2018 жылы компания Батыс Қазақстан мұнайын Қазақстан Республикасының мұнай өңдеу зауыттарына жеткізуді қамтамасыз ету және Ақтөбе мен Қызылорда облыстарында мұнай өндірудің төмендеу әсерін жою, сондай-ақ ҚХР-ге жылына 6 млн тоннаға дейінгі көлемде экспорт жасау мақсатында Кеңқияқ-Атырау мұнай құбырының реверсі жобасын іске асыруға кірісті. Жоба құны – 28,6 млрд теңге. Жоба аясында бірінші іске қосу кешенінің нысандары іске қосылып, екінші іске қосу кешені нысандарының құрылысы аяқталды. Жобаны аяқтау 2021 жылдың 2-тоқсанында жоспарланып отыр.

"Каспий құбыр консорциумы" (КҚК) — ұзындығы 1 510 км магистральдық құбыр салу және пайдалану үшін құрылған (оның ішінде 452 км — қазақстандық учаске) Ресей, Қазақстан, сондай-ақ саланың жетекші ойыншыларының қатысуымен халықаралық мұнай тасымалдау жобасы. КҚК мұнай құбыры қазақстандық мұнайды экспорттық жеткізудің басым бағыттарының бірі болып табылады және Қазақстандық Теңіз мұнай кен орнын Қара теңіздегі (Новороссийск портына жақын) "Южная Озереевка" мұнай терминалымен байланыстырады. КҚК мұнай құбыры арқылы мұнай тасымалдау 15 мұнай айдау станцияларымен, жалпы көлемі 1,3 млн м3 мұнай сақтауға арналған резервуарлық паркпен және үш шығарылатын айлақтық құрылғымен қамтамасыз етіледі.

Теңіз бен Қашағанда алдағы уақытта мұнай өндірудің ұлғаюына байланысты 2019 жылы КҚК акционерлері қазақстандық мұнайды тасымалдау көлемін 72,5 млн тоннаға дейін ұлғайту үшін құбыр жүйесінің тар жерлерін жою жобасын іске асыру туралы шешім қабылдады. Жобаны іске асыру мерзімі 2019-2023 жылдар, жобаның құны — 600 млн АҚШ долл. Қаржыландыру КҚК өз қаражаты есебінен көзделеді.

МҰНАЙДЫ МАГИСТРАЛЬДЫҚ ҚҰБЫРЛАР АРҚЫЛЫ ТАСЫМАЛДАУ

Мұнай тасымалдау көлемі, мың тоннаМұнай тасымалдаудың шоғырландырылған көлемі ҚМГ операциялық үлесін (КТО-ны қоспағанда) ескере отырып, әрбір жеке құбыр жүргізу компаниясының тасымалдау көлемін ескереді. Мұнай көлемінің бір бөлігін екі немесе үш құбыр компаниясы тасымалдай алады және тиісінше бұл көлемдер мұнай тасымалдаудың шоғырландырылған көлемінде бір реттен артық есепке алынады.
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл (100%) 45 309 44 463 42 298
экспорт 19 135 17 591 16 699
транзит 10 025 9 989 9 989
ішкі нарық 16 149 16 883 15 610
Қазақстан-Қытай Құбыры (100%) 15 997 16 200 15 883
экспорт 1 506 859 571
транзит 9 979 9 979 9 979
ішкі нарық 4 512 5 362 5 333
МұнайТас (100%) 3 878 3 232 3 321
экспорт 2 697 1 998 1 595
ішкі нарық 1 181 1 234 1 726
Каспий Құбыр Консорциумы (100%), экспорт 61 084 63 256 59 027
Мұнай жүк айналымының көлемі, млн тонна*км
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл (100%) 38 040 37 658 35 899
Қазақстан-Қытай Құбыры (100%) 14 607 14 590 14 368
МұнайТас (100%) 1 522 1 232 1 322
Каспий Құбыр Консорциумы (100%) 80 549 82 997 77 207
ҚМГ үлесіне мұнай жүк айналымының көлемі, млн тонна*км
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл (100%) 38 040 37 658 35 899
Қазақстан - Қытай Құбыры (50%) 7 304 7 296 7 185
МұнайТас (51%) 776 628 674
Каспий Құбыр Консорциумы (20,75%) 16 714 17 222 16 020

2020 жылы магистральдық құбыржолдары арқылы мұнай тасымалдаудың шоғырландырылған көлемі ҚМГ үлесіне 3 156 мың тоннаға төмендеп, 64 181 мың тоннаны құрады. Көрсеткіштердің төмендеуі 2020 жылғы қаңтарда мұнайдағы хлорорганикалық қосылыстардың шектен тыс асып кетуінің анықталуына байланысты СНПС-Ақтөбемұнайгаз АҚ-нан мұнай жеткізілімінің шектелуіне, Құмкөл кен орындары тобының мұнай өндіруінің табиғи құлдырауы және ОПЕК+ келісімі шеңберінде мұнай өндірудің шектеулі болуы себебінен жүк жөнелтушілердің мұнай құбырлары жүйесіне мұнай тапсыру көлемінің төмендеуіне байланысты болды.

ҚМГ үлесіне мұнай тасымалдау көлемі, мың тоннаМұнай тасымалдаудың шоғырландырылған көлемі ҚМГ операциялық үлесін (КТО-ны қоспағанда) ескере отырып, әрбір жеке құбыр жүргізу компаниясының тасымалдау көлемін ескереді. Мұнай көлемінің бір бөлігін екі немесе үш құбыр компаниясы тасымалдай алады және тиісінше бұл көлемдер мұнай тасымалдаудың шоғырландырылған көлемінде бір реттен артық есепке алынады.
2020 жылғы бағыттар бойынша мұнай тасымалдау құрылымы, %

Тарифтік саясат

Қазақстанның ішкі нарығына мұнай тасымалдау тарифтері мемлекеттік реттеуге жатады.

Табиғи монополиялар туралы" 2018 жылғы 27 желтоқсандағы №204-VI Қазақстан Республикасының Заңына сәйкес Қазақстан Республикасының аумағы арқылы транзит және Қазақстан Республикасынан тыс жерге экспорттау мақсатында мұнай тасымалдау жөніндегі қызметтер табиғи монополиялар саласына кірмейді.

Мұнайды ішкі нарыққа тасымалдауға арналған тарифтер, тоннасына 1 мың км мың км
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл 4 292 4 722 (01.01.2019 б –31.08.2019)

4 717 (01.09.2019 б –31.12.2019)
4 110
Қазақстан - Қытай Құбыры 6 507 7 158 6 456 (01.01.2020 б –31.01.2020)

7 158 (01.02.2020 б –31.12.2020)
МұнайТас 5 698 (01.01.2018 б –30.06.2018)

5 724 (01.07.2018 б –31.12.2018)
5 724 (01.01.2019 б. –30.06.2019)

5 912 (01.07.2019 б. –24.12.2019)

5 457 (25.12.2019 б. –31.12.2019)
5 457 (с 01.01.2020–24.12.2020)

5 912 (25.12.2020 б. –31.12.2020)
Мұнайды экспортқа тасымалдау тарифтері
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл, 1 мың км-ге шаққанда, тонна үшін теңге 6 399 6 399 6 399 (01.01.2020 б. –29.02.2020)

7 359 (01.03.2020 б. –31.12.2020)
Қазақстан-Қытай құбыры, 1 мың км-ге шаққанда, тонна үшін теңге 6 799 6 799 6 799
МұнайТас, тонна үшін 1 мың км 5 912 5 912 5 912
Каспий Құбыр Консорциумы, тонна үшін АҚШ долл. 38 38 38
Қытай Халық Республикасына мұнай транзитіне арналған тарифтер, тонна үшін АҚШ долл.
Компания 2018 2019 2020
ҚазТрансОйл 3,11 4,23 4,23
Қазақстан - Қытай Құбыры 8,25 10,77 10,77

МҰНАЙДЫ ТЕҢІЗБЕН ТАСЫМАЛДАУ

Тасымалдау активтері

"Қазтеңізкөлікфлоты" ҚТКФ" ЖШС (ҚТКФ) ұлттық теңіз тасымалдаушысы болып табылады. ҚТКФ активтерінің құрамына мыналар кіреді:

  • сауда флоты: жеке мұнай құю танкерлері — "Астана", "Алматы" мен "Ақтау" (әрқайсысының дедвейті 12 мың тонна); сондай-ақ "Афрамакс" – "Алатау" мен "Алтай" типті мұнай құю танкерлері (әрқайсысының дедвейті 115 мың тонна);
  • теңіз операцияларын қолдау флоты (ТОҚФ) — жүк көтергіштігі 3,6 мың тонна бойынша ҚМГ сериясының сегіз баржа-алаңы;
  • "Теңізшевройл" ЖШС болашақ кеңейту жобасына қатысуға арналған флот: MCV класындағы үш кеме – "Барыс"," Бүркіт" пен "Сұңқар" жүк көтергіштігі 5,2 мың тонна, үш буксир – "Талас", "Ембі" мен "Ырғыз" (гактағы тартым 40 тонна).

Мұнайды теңіз арқылы тасымалдаудың негізгі маршруттары

  • Каспий теңізінің акваториясындағы маршруттар
  • Қара және Жерорта теңіздерінің акваториясындағы бағыттар

Тасымалдау көлемі

2019 жылмен салыстырғанда, 2020 жылы мұнайды теңіз арқылы тасымалдаудың жалпы көлемі айтарлықтай төмендеп (16,2%-ке), 8 990 мың тоннаны құрады. Мұнайды теңіз арқылы тасымалдау көлемінің азаюы негізінен Жерорта теңізіндегі көлемдердің төмендеуімен, сондай-ақ қолайсыз метеожағдайлармен түсіндіріледі.

Тасымалдау көлемі, мың тонна
Теңіз 2018 2019 2020
Қара және Жерорта 4 339 10 186 8 361
Каспий 2 738 543 629
Барлығы 7 077 10 729 8 990
Мұнай жүк айналымының көлемі, млн тонна*км
Теңіз 2018 2019 2020
Қара және Жерорта 4 122 9 676 7 942
Каспий 887 165 197

2020 жылдың наурызында ҚМГ қолдауымен ҚТКФ Оңтүстік-Шығыс Азиядан Қазақстанға ірі көлемді жүктерді тасымалдау бойынша COSCO Shipping еншілес компаниясымен шарт жасасты.

2020 жылдың сәуір-маусымында жалпы салмағы шамамен 3,6 мың тонна болатын 25 бірлік ірі көлемді жүк Румынияның Констанца портынан Атырау қаласында KPI мұнай-химия кешенін салу үшін қазақстандық Атырау портына сәтті тасымалданды. ҚТКФ жеке және жалға алынған флотты іске қосты: барлығы 42 бірлік — бұл алты баржа, 24 өзен және 12 теңіз буксирі.

ТШО БКЖ жобасын іске асыру шеңберінде 2018-2020 жылдардың навигациялық маусымдары ішінде ҚТКФ кемелері шамамен 90 ірі көлемді модульді (57 мың тонна) тасымалдады. 2020 жылы ҚТКФ-тің жобаға қатысуының аяқталуына байланысты контейнер таситын көлікке — MCV – "Барыс" бір кемесін жаңғырту бойынша шешім қабылданды. 2020 жылдың 3-тоқсанында MCV — "Барыс" кемесін жаңғырту жұмыстары басталды, оны контейнерлерді тасымалдау үшін "Ақтау-Баку-Ақтау" фидерлік желісінде іске қосу жоспарлануда.